Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
Vývoj a redukce hmotnosti centrální hlavy pro nákladní vozidla
Blecha, Martin ; Pittl, Michal (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářská práce je zaměřena na objasnění funkce centrální hlavy a její uložení v nákladním vozidle. Funkce a uložení centrální hlavy závisí na konstrukčním provedení podvozku vozidla. V praktické části je řešena optimalizace hmotnosti těla centrální hlavy, která je založena na pevnostních výpočtech pomocí metody konečných prvků. V závěru této práce jsou zhodnocené hmotnostní a finanční úspory.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.
Možnosti monitorování hazardního prostředí
Mach, Jan ; Musil, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mobilní robotikou a jejím využitím v průmyslu, konkrétně v průmyslu energetickém. Důraz je kladen na schopnost pohybu a překonávání překážek. Cílem této práce je poskytnout čtenáři základní přehled o mobilní robotice, o podvozcích, jejich druzích, výhodách a účelu použití. V druhé častí je popsán návrh koncepce podvozku mobilního monitorovacího zařízení pro zadanou aplikaci. Následuje návrh koncepce polohovacího zařízení na kterém bude umístěno zařízení pro monitorování. Tyto koncepce mají za účel nastínit možné řešení práce a byly řešeny s ohledem na funkčnost zařízení a cenu. Výstupem je předpokládané mobilní monitorovací zařízení, které by mělo být schopné plnit zadané úkoly.
Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem
Černík, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku tříkolového vozidla. Celková užitková hmotnost vozidla je 160 kg. Na začátku se práce zabývá rešerší různých typů podvozků u používaných tříkolových vozidel. Dále jsou shrnuty výhody a nevýhody různých koncepcí podvozků a následná volba jednoho z nich. Poté jsou zvoleny koncepční parametry vozidla. Nakonec je vymodelován 3D model v programu Inventor, který odpovídá zvoleným koncepčním parametrům. Tento model slouží k vizualizaci navrženého podvozku tříkolového vozidla.
Zařízení na měření a seřízení závodního automobilu
Andrys, Michal ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce pojednává o zařízeních a přístrojích používaných pro seřizování a měření závodních automobilů. Vytváří stručný přehled nejpoužívanějších přístrojů pro základní a nejdůležitější nastavení vozu a měření důležitých prvků. Obsahově zahrnuje pneumatiky, kola, motor i podvozek.
Pásový podvozek lesního traktoru
Beránek, Jakub ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na použití různých typů pásových podvozků se snahou co nejvíce snížit tlak vozidla na lesní podrost při zachování požadovaných rychlostí stroje a tažné síly. Je provedeno rozdělení podvozků do jednotlivých kategorií a zhodnocení jejich vlastností. Dále je popsán proces nasazování pásů a způsob jejich napínání. Na závěr je provedeno koncepční řešení pásového podvozku.
Konstrukční návrh a pevnostní kontrola podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Vaněk, František (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh podvozku s lyžemi pro letoun STOL Cruiser a pevnostní kontrola tohoto podvozku s přihlédnutím k předpisům UL-2 a CS-LSA. První část práce sleduje postup návrhu od konceptu po konstrukční návrh. Jsou v ní rozvedena rozhodnutí a důvody, které vedly k finální podobě návrhu. V druhé části je určeno zatížení podvozku vyplývající z předpisů a provedena kontrola zatížení kritických bodů konstrukce. Detailněji je popsána analýza zatížení těla lyže pomocí MKP a následné úpravy skladby kompozitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.